სასწავლო პროექტი

ახელწოდება - ქრისტიანული ხელოვნება

პროექტის მთავარი იდეა - მოსწავლეები იცნობენ შუა საუკუნეების ხელოვნებას, იციან, როდის შემოვიდა ქრისტიანობა, რა გავლენა იქონია ხელოვნებაზე.

პროექტის აქტუალობა/მნიშვნელობა:

პროექტის განხორციელების შემდეგ მოსწავლეები შეძლებენ:
  • ქრისტიანული ხელოვნების ნიმუშები (ტაძარი, ფრესკები, ხატები და სხვ.)
  • განასხვავონ ქრისტიანული ტაძრების ტიპები,
  • ნახატისგან განასხვავონ ფრესკები.
  • ამოიცნონ მშობლიური ქვეყნის ქრისტიანული კულტურის ძეგლები.
პროექტის მიზნები - მოსწავლეები უკეთ გაეცნონ მსოფლიოსა და მშობლიური ქვეყნის კულტურულ მემკვიდრეობას. იცოდნენ, რა გავლენა იქონია ხელოვნების განვითარებაზე ქრისტიანობამ.

მოსწავლეთა ასაკი: 11-12 წელი, VII კლასი.

ვადების ხანგრძლივობა - 2 კვირა.

მოსალოდნელი შედეგები/რა შეიძლება შეიქმნას - მოვამზადებთ ელექტრონულ პრეზენტაციასა და ჯვარ-გუმბათოვანი ტაძრის მაკეტს.

პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები - ინტერნეტი, კომპიუტერი, პროექტორი, სახელმძღვანელო, რეპროდუქციები, მუყაო.

პროექტის მსვლელობა - ძირითადი აქტივობები.

აქტივობა 1 - საპროექტო თემის შერჩევა, ჯგუფის შერჩევა და ვადების განაწილება, შესაბამისი კითხვების ჩამოყალიბება:

ა) გაიხსენონ, როდის გავრცელდა ქრისტიანობა;

ბ) რა იციან ქრისტიანული ხელოვნების (ძეგლების, ფრესკების, ხატების) შესახებ.

გ) კიდევ რა ნიმუშები იციან ქრისტიანული კულტურის.

აქტივობა 2 - ჩამოვაყალიბებ საპროექტო ჯგუფს, შეიმუშავებენ გეგმას, გაანაწილებენ დროს.

აქტივობა 3 - ერთად განიხილავენ მათ მიერ ინდივიდუალურად მოპოვებულ მასალას, აირჩევენ საჭირო ინფორმაციებს, ფოტოებს, რეპროდუქციებსა და სხვა საჭირო მასალას.

აქტივობა 4 - ნამუშევარს წარმოადგენენ ელექტრონული პრეზენტაციის სახით, მოამზადებენ მცირე მოხსენებებს და დაამზადებენ მაკეტს. მასწავლებელი თვალყურს ადევნებს ჩართულობას, ინტერესს, თანამშრომლობას.

აქტივობა 5 - პროექტის პრეზენტაცია. მსმენელთა წინაშე წარმოადგენენ ფოტო, აუდიო და ვიდეო მასალას შესაბამისი კომენტარით (მცირე მოხსენების სახით).

აქტივობა 6 - შეფასება. მასწავლებელი აფასებს შეფასების სქემით, მოსწავლეები - ანგარიშის სახით.

კითხვები:
  1. რამ გამოიწვია ყველაზე მეტი ინტერესი.
  2. რას შეცვლიდით, დაამატებდით შემდეგში.
შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმი
დაბალი
საშუალო
კარგი
მაღალი
მსჯელობა
ვერ მსჯელობს პროექტთან დაკავშირებით
მსჯელობს, მაგრამ ვერ ახდენს აუდიტორიის დაინტერესებას
მსჯელობს საინტერესოდ
მსჯელობს გარკვევით და დამაჯერებლად. იწვევს საყოველთაო ინტერესს.
ჯგუფური თანამშრომლობა
არ თანამშრომლობს ჯგუფთან
ნაწილობრივ თანამშრომლობს ჯგუფის წევრებთან
ჯგუფის წევრებთან აქვს კარგი ურთიერთობა
აქტიურად თანამშრომლობს ჯგუფის ყველა წევრთან
ინფორმაციის მოძიება
ვერ ახერხებს ინფორმაციის მოძიებას
არ ახდენს მასალის მოძიებას
ინფორმაციას მოიძიებს სრულად
სწრაფად და ორგანიზებულად ახდენს ინფორმაციის მოძიებას

საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან კავშირი

ხელოვნება სგ-VII 6. მოსწავლეს შეუძ₾ია გუნდში მუშაობა შემოქმედებითი და საორგანიზაციო პრობლემების გადასაჭრელად.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე
  • ანაწილებს ფუნქციებს შესრულებული ამოცანის მიზნიდან გამომდინარე.
  • განსაზღვრავს სამუშაოს შესრულების სავარაუდო ვადებს და იცავს დროის ლიმიტს ყველა ტიპის აქტივობის შესრულებისას.
  • მონაწილეობს ერთობლივი შემოქმედებითი და საორგანიზაციო გადაწყვეტილების მიღებაში.
სგ-VII 12. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ხელოვნების ნაწარმოების შინაარსი ისტორიასთან და კულტურასთნ.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე
  • მსჯელობს იმის შესახებ, თუ რა გავლენა იქონია ისტორიულმა და კულტურულმა კონტექსტმა ნამუშევრის შინაარსზე.
  • ამოიცნობს ხელოვნების ნიმუშს, როგორც ამა თუ იმ კულტურის ვიზუალური ელემენტის მიხედვით.
  •  ამოიცნობს ისტორიულ მოვლენას, რომელიც შემოქმედის წყაროდ იქცა.
პროექტის ხელმძღვანელი: ნანა კალანდაძე

ხელმძღვანელის ელ-ფოსტა: nanakalandadze222@gmail.com

No comments:

Post a Comment